Subject: Lääne maakond Lääne-Nigula vald Taebla aleviku VK 405848
From: Gunnar Mägi <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 May 2024 11:01:11 +0300

Tere

Edastan regimiseks, eelnev 23/25286-1

Parimate soovidega

Gunnar Mägi

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5184315

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Veera Petrova <[email-masked]>
Sent: Monday, May 20, 2024 3:21 PM
To: Gunnar Mägi <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Lääne mk Lääne-Nigula v Taebla aleviku VK 405848

Tervist,

Viivitusega, aga saadan parandustega projekti.

Muutsin seletuskirja (lk. 10 ja 11 on parandatud + muudetud taastamise osa).

Muutsin kaevikute lõikeid (nüüd peaks seltuses toodud kirjeldus klappima 
joonisega).

Asendiplaani pole muutnud, sest see sobis. Kas on see nii?

Projekt on saaval lingil:

https://www.dropbox.com/scl/fo/1306uznqao4rzm5n5j66u/ADx5lXWyWevbDwpeTx9Ki7M?rlkey=og8igp5a5q1cwqifiraq4awyq 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/1306uznqao4rzm5n5j66u/ADx5lXWyWevbDwpeTx9Ki7M?rlkey=og8igp5a5q1cwqifiraq4awyq&st=3a1y84oi&dl=0> 
&st=3a1y84oi&dl=0

Lugupidamisega

Veera Petrova

Triangulum OÜ

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4w6UiqvHqqB1ACXbWW-eN5v2KfhtJyFeUeSW_mhB5yJlAIXI8xcr59sgsl4YUvDFriR0g9gTyA>

https://triangulum.ee/

Kontakt Gunnar Mägi (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 17. aprill 
2024 kell 16:34:

Tere

Tänud! Hästi loetav projekt.

Trassi paiknemine sai paika,

seletuskirjas lk 10 ja 11 oli  loetelust puudu km 0,69 ristumine ja 
ristumine km 1,03 peaks olema km 1,06

Asenditel kõik õigesti

Parandage veel 24.03. kirjas mainitud märkused

Kooskõlastame projekti ära ja seejärel  lisage TRAM kooskõlastus uuesti 
EHR-i, siis läheb juba kiirelt.

Parimat

Gunnar Mägi

From: Urmas Robam <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 26, 2024 9:58 AM
To: Veera Petrova <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Gunnar Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Mihkel Merilo 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: ARVAMUS Lääne mk Lääne-Nigula v Taebla aleviku VK 405848

Tere

Minul hetkel märkusi ei ole, eks lõplik arvamus tuleb juba Gunnarilt 😊

Lugupidamisega

Urmas Robam

ehituse projektijuht

Lääne osakond

ehituse üksus

5069364

Tallinna mnt 70/ 90401 Haapsalu/

 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

Valge 4/ 11413 Tallinn/ Transpordiamet

From: Veera Petrova <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 26, 2024 9:56 AM
To: Urmas Robam <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Gunnar Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Mihkel Merilo 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: ARVAMUS Lääne mk Lääne-Nigula v Taebla aleviku VK 405848

Tervist,

Teede projekt tuleb ja lõiked ning seletuskiri saab parandatud. Kuidas 
trassi asukoht tundub? Võib sellise lahendusega edasi minna?

Lugupidamisega

Veera Petrova

Triangulum OÜ

https://triangulum.ee/

Kontakt Urmas Robam (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 26. märts 
2024 kell 09:24:

Tere

Kuna hetkel on trassid riigitee konstruktsioonidest välja viidud, siis mina 
ei oska selles osas midagi rohkemat kommenteerida.

Lihtsalt märkuseks, et seletuskirja p 6.2.1. viidatakse kehtetule 
normdokumendile (Tee projekteerimise normid), alates 2023 novembrist on meil 
uus  tee projekteerimise norm „Tee projekteerimise normid“  vastu võetud 
17.11.2023 Kliimaministri määrus nr 71.

Riigiteele pole otseselt ette nähtud asfaltkatte taastamistöid, aga teede 
taastamise osa tuleb teha tee projekteerijal, siin on see teema ikka natuke 
vildakas. Nt  p 6.2.4 vihjatakse "Asfaldist katendikihtide ehitamise 
juhisele (AKEJ)", kuid ilmselgelt mingile juhise vanale versioonile, sest 
kehtivates juhistes ei ole täitematerjali kvaliteedinõuded enam AKEJ-s, vaid 
standardis 901-3 jne. Projekti erinevates osades ei lähe kokku omavahel 
kirjeldatud materjalid jne. Ei hakka siin pikemalt kommenteerima edasist 
seletuskirja, mis on valesti, see on teeprojekteerija teema asi korrektselt 
kirja panna.

Lugupidamisega

Urmas Robam

ehituse projektijuht

Lääne osakond

ehituse üksus

5069364

Tallinna mnt 70/ 90401 Haapsalu/

 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

Valge 4/ 11413 Tallinn/ Transpordiamet

From: Gunnar Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 25, 2024 4:28 PM
To: Urmas Robam <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: ARVAMUS Lääne mk Lääne-Nigula v Taebla aleviku VK 405848
Importance: High

Tere

Edastati täiendatud versioon, kindlasti veel märkuseid tuleb.

Ole hea edasta otse projekteerijale, saab parandusi teha  ja cc minule kui 
midagi lisad, olen ise puhkusel kuni 09.04.

Parimat

Gunnar

From: Veera Petrova <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 21, 2024 1:29 PM
To: Gunnar Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: EHR - Lääne mk Lääne-Nigula v Taebla aleviku VK 405848

Tervist,

Olen parandanud Vana-Taebal VK projekti (Ehitusloa taotlus nr 
2311271/17644).

Link projektile: 
https://www.dropbox.com/sh/fjbsfox8xbbjbxp/AACp1ApmsaN33mRemYcWM2pDa?dl=0

Nihutasin torud tagasi teeserva. Palun üle vaadata ja anda tagasisidet. Ma 
olen koostööks valmis. Vajadusel võime kokku saada (kas või seal Taeblas 
kohapeal) ja arutada torude parim asukoht.

Torud olid varem tee serva planeeritud, aga see asukoht ka ei olnud 
kooskõlastatud (vaadake Triinu Mänd kiri 31.10.2022 nr 7.1-2/22/22365-2) ja 
ma nihutasin torud tee keskele, leidsin teede projekteerija, kes oli nõus 
teede projekti koostama. Mina tahtsin esialgu torude asukohta kooskõlastada 
ja alles siis tellida teede projekt.

Lugupidamisega

Veera Petrova

Triangulum OÜ

https://triangulum.ee/

Kontakt Gunnar Mägi (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 2. jaanuar 
2024 kell 18:29:

Tere

Head uut aastat!

Edastan Lääne osakonna ehituse projektijuhi Urmas Robami märkused.

*	16136 kuni km 1,0 on kaks/kolm aastat tagasi paigaldatud uus 
asfaltbetoonist tasanduskiht+pindamine olevale katte, seega korralik kattega 
tee.
*	Keeruline on vaadata joonist „10022_VK-4-01_Taebla_24-10-2023“, selle 
puudub geoalus, ei saa aru, kus on katte piirid jne
*	Ristumised on ette nähtud kinnisel meetodil, see on ok, samas tuleb 
arvestada, et stardi ja lõpu kaevikutega tuleb olla piisavalt kaugel, et 
mitte kahjustada katet.
*	Lahtine torustike paigaldus  km 0,62-0,76:

*	Siin on mingil kaalutlusel mindud tee keskele, ilmselt segavad naabrite 
aiad ja hekid, samas Tallinna mnt 14 hekk on teemaal, seega üks võimalus on 
hekk eemaldada teemaalt ja katte kõrvale paigaldada trassid, siis ei peaks 
teed lahti kaevama?
*	Riigiteele tuleks terve rida kaevusid ja kapesid, siin tuleb sel juhul 
nõuda raskete kaevuluukide jne kasutamist, välistamaks nende hilisema nn 
„kolksumise“, kaevud ei tohiks jääda sõidujälge, kes hiljem vastutab, kui 
kaevud kolisevad?
*	Seletuskiri probleemne, Esiteks ei saagi täpselt aru, milline seletuskirja 
osa puudutab riigitee osa (see peaks ikka konkreetselt koos aadressidega 
kirjas olema). Riigitee taastamise osa peaks olema koostatud 
teeprojekteerija poolt, praegu ma selles sügavalt kahtlen. Vihjatakse 
kehtetule AKEJ-le (ehk siis enamus väidetavaid AKEJ nõudeid on praegu hoopis 
EVS-is), ülemine asfaldikiht projekteeritud paksem kui alumine, AC12 ei saa 
üldse nii paksult panna kui projektis kirjas, ridakillustikke ju ei kiiluta 
(kuigi projekt näeb seda ette), nõuded materjalidele tuleks valida sellised, 
et seda katet kannataks ka soolatada (hetkel ka nõuded materjalile 
vastuolus) jne, jne. Väidetavalt on olemas ka ristlõike joonised, täpselt 
aru ei saa, mida taastatakse ja mida mitte, kui tahetakse riigitee lahti 
kaevata, siis tuleb taastada katendkogu laiuses (ümber ehitada kogu laiuses) 
uued katendikonstruktsioonid.

Lisage esialgu asendiplaan, seletuskiri, ristlõiked, ei ole veel seda suurt 
mahtu mõtet edasi-tagasi veeretada.

Kaasake koheselt kirjavahetusse ka [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Parimat

Gunnar Mägi

From: Gunnar Mägi
Sent: Friday, December 22, 2023 5:03 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: EHR - Lääne maakond Lääne-Nigula vald Taebla aleviku vee- ja 
kanalisatsiooni süsteemi ehitusloa taotlus, menetlus nr. 405848

Tere

Olete edastanud ehitusloa taotluse VK projektile Taeblas. Esitatud projekti 
materjalid on puudulikud ,

1.	Lõiguti on kavandatud trass lahtisel meetodil, (hetkel edastatud sisend 
trassi sobivuse ja tehnoloogia kohta TRAM ehituse projektijuhtidele, 
koheselt projekti mitte edastada ennem kui tagasiside tuleb)
2.	Erandjuhul, kui kinnine meetod ei ole teostatav, tuleb lahtisel meetodil 
tehnovõrgu maanteest risti läbi või maantee muldesse kavandamist põhjendada 
ja maantee mulde, rajatiste ning katendi (kogu tee laiuses) taastamiseks 
koostada teeprojekt.
3.	Riigitee maa-alal kattekonstruktsiooni ja peenrasse kaevusid mitte ette 
näha.
4.	Asendilt puudub Taebla side projekt,  projekteerija Corle oü , küsimus 
kas need tööd kavandatud samale ajale kui siis kavandada samas kaevikus
5.	Asendilt puuduvad parkla ja  T 16136 tee ehituse lõik (raudteeülesõit, 
raudteeprojekt)
6.	Kooskõlastame esmalt projekti ära ja siis lisage uuesti ehr-i (edastan 
Taotluse blanketi, võimalikult täpselt ära täita ja välja tuua teemaal ja 
tee kaitsevööndis kulgemised)
7.	IKÕ- siis kui asendi saab paika, Ikõ plaanidel sõna koormatava ei 
kasutata, mõõtkava 1:500
8.	Seletuskirjas,  Maanteeamet on juba mõnda aega Transpordiamet
9.	Nägin , et eelnevalt olete suhelnud Triinu Männiga

Eelnevalt kooskõlastatud samas alas;

AS Infragate Eesti koostatud töö nr 144-21 „Taebla aleviku eramute piirkonna 
tänavavalgustuse projekteerimine“

Parimate soovidega

Gunnar Mägi

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

5184315

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, December 7, 2023 2:49 PM
To: Gunnar Mägi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: EHR - Lääne maakond Lääne-Nigula vald Taebla aleviku vee- ja 
kanalisatsiooni süsteemi ehitusloa taotlus, menetlus nr. 405848

Tere Gunnar Mägi!

Sulle on määratud uus tööülesanne:

Pealkiri:

EHR - Lääne maakond Lääne-Nigula vald Taebla aleviku vee- ja kanalisatsiooni 
süsteemi ehitusloa taotlus, menetlus nr. 405848

Tööülesanne:

Täitmiseks

Kommentaar:

URL:

https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/compoundWorkflowNodeRef/29664852-edc2-4961-9ae6-6c5de20699dc

Tähtaeg:

18.12.2023

Resolutsioon:

Algataja:

Melika Alliksoo

Vastutaja:

Gunnar Mägi

Delegeerija: